خرید استیل
ورق ضد سایش هاردوکس و کاربردهای آن

ورق ضد سایش هاردوکس و کاربردهای آن

تاریخ انتشار: 1402/08/13

تعداد بازدید 114

ورق هاردوکس را می توان یکی از منحصر به فرد ترین و خاص ترین ورق های فولادی معرفی کرد. این ورق که به ورق ضد سایش نیز شناخته می شود اولین بار در سال ۱۹۷۴ توسط یک شرکت سوئدی تولید گردید. هاردوکس به علت نرخ پایین سایش مناسب جهت استفاده در محیط های تهاجمی می باشد و از لحاظ هزینه تعمیر و نگهداری نیز مقرون به صرفه و توجیه پذیر است.

نگاهی مختصر به ساختار hardox

ورق هاردوکس ترکیبی از استحکام و سختی می باشد. این دو ویژگی باعث می شود که از آن در ضخامت های نازک نیز استفاده شود. استفاده از ضخامت های نازک در ساخت محصولات باعث می شود محصولاتی سبک و ساده دراختیار داشته باشیم. ورق ضد سایش هاردوکس مقاومت خوبی در برابر ضربه حتی در دما های پایین از خود نشان می دهد.

این ورق در طیف گسترده ای از صنایع کاربرد دارد و همچنین به خاطر استحکام بالا و سختی در سرویس های ساینده طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق فولادی خواص ماشینکاری و جوشکاری بسیار خوبی از خود نشان می دهند. همچنین جوش پذیری و عملیات حرارتی بر روی این ورق ها به خوبی انجام می پذیرد. فرآیند تولید و تعمیر هاردوکس ساده است و عمر مفید این محصول نسبتا بالا می باشد. ورق هاردوکس جز محصولات تخصصی و شاید کمیاب در بازار باشد به همین دلیل برای خرید آن ممکن است دچار مشکل شوید برای همین امر شما می توانید از گروه صنعتی کانکا در این زمینه کمک بگیرید.

خواص و ساختار ورق هاردوکس

هاردوکس جز ورق های کم کربن می باشد که از مقاومت و انعطاف بالایی برخوردار است. مقدار کروم و نیکل موجود در این ورق باعث بهبود مقاومت در برابر سایش می گردد. هاردوکس نیز گرید های مختلفی همچون هاردوکس ۴۰۰، ۴۵۰، ۵۰۰، ۵۵۰ و ۶۰۰ را شامل می شود که در این بین هاردوکس ۴۰۰ کمترین میزان سختی را دارد که با بلا رفتن شماره هاردوکس این سختی نیز افزایش می یابد.

گرید های ورق هاردوکس

مزایای هاردوکس

به طور کلی مزایای اصلی این ورق را اینگونه می توان توصیف کرد:

کاربرد ورق هاردوکس

به طور کلی در صنایع وسیعی از این فولاد استفاده می شود که میتوان به ساخت خردکن ها، چنگک و قلاب ها، چکش های هیدرولیکی، کامیون های کمپرسی و خیلی دیگر از صنایع کاربرد دارد در زیر چند صنعت را به طور تخصصی تر بررسی خواهیم کرد.

کاربرد ورق هاردوکس
ورق هاردوکس چیست؟

ورق فولادی منحصر به فردی که از استحکام و سختی بالایی برخوردار بوده و در محیط های تهاجمی استفاده می شود.

گرید های هاردوکس به جه صورت است؟

ورق هاردوکس در گرید های ۴۰۰، ۴۵۰، ۵۰۰، ۵۵۰ و ۶۰۰ عرضه می شود که با بالا رفتن شماره گرید سختی آن افزایش می یابد.

کاربرد ورق هاردوکس چیست؟

هاردوکس در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرد مانند صنایع نظامی، ماشین آلات سنگین و ساخت کانتینر ها.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

وزن ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و فرمول محاسبه آن
وزن ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و فرمول محاسبه آن

تاریخ انتشار: 1402/08/13

تعداد بازدید 1260

ورق استیل گندمی و طرحدار
ورق استیل گندمی و طرحدار

تاریخ انتشار: 1402/08/13

تعداد بازدید 130

بزرگترین تولید کنندگان ورق و رول استیل در دنیا

تولید ورق و رول استیلتولید استیل در ایران۵ تولید کننده بزرگ استیل محصولات استیل بازار ایران هر محصولی با توجه به میزان اهمیت و مصرف آن تولید می شود. استی ...

تاریخ انتشار: 1402/08/13

تعداد بازدید 588

وزن ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و فرمول محاسبه آن

محاسبه حدودی وزن اسمی stainless steelفرمول محاسبه وزن ورق استیل اگر شما برای پروژه خود نیاز به استفاده از استیل داشته باشید بهتر است قبل از شروع پروژه وزن ورق ا ...

تاریخ انتشار: 1402/08/13

تعداد بازدید 1260

ورق استیل گندمی و طرحدار

استیل طرحدار چیستویژگی استیل طرحدارورق استیل گندمی و طرحدار چه کاربرد هایی داردقیمت ورق استیل گندمی و طرحدار امروزه استنلس استیل برای واحد های صنعتی و ...

تاریخ انتشار: 1402/08/13

تعداد بازدید 130