خرید استیل
نقش استیل در صنعت موبایل های هوشمند

نقش استیل در صنعت موبایل های هوشمند

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 51

در این مقاله میخواهیم به بررسی استفاده استنلس استیل در صنعت موبایل های هوشمند بپردازیم. امروزه پیشرفت تکنولوژی با هدف تسهیل زندگی می باشد. در مقالات گذشته از کاربرد های استیل در صنایع مختلف صحبت کردیم. اما در این مقاله میخواهیم راجع به یکی از اتفاقات مهم قرن که تاثیر بسیاری در زندگی انسان ها دارد صحبت کنیم. قطعا موبایل را می توان به عنوان یکی از مهمترین ساخته های بشری که شکل دیگری به ارتباطات بخشید نام برد.

استیل در صنعت موبایل

تاریخچه استفاده

بدنه یا قاب گوشی‌های موبایل از جمله عوامل مهمی است که در طراحی و ساخت این دستگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از جنس‌های مختلف برای ساخت بدنه گوشی‌های موبایل از جمله فولاد، آلومینیوم، شیشه، پلاستیک و یا مواد کامپوزیت، امکانات و خواص مختلفی را به دستگاه ارائه می‌دهد.

در ابتدا، آلیاژ آلومینیوم به دلیل مزایایی چون وزن سبک، قیمت پایین و پردازش آسان، همیشه بهترین انتخاب برای متریال قاب های میانی تلفن های همراه بوده است.

با توسعه تلفن های همراه هوشمند در جهت تمام صفحه بودن و ضخامت نازک تر، برای حفظ استحکام بدنه و پشتیبانی از صفحه نمایش بزرگ، به یک قاب فلزی با استحکام بالاتر نیاز بود. آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا، فولاد ضد زنگ و فلز مایع همه نامزدهای خوبی به حساب می آمدند. از همین رو استفاده از فلزاتی چون استیل پا به صنعت موبایل گذاشتند.

دلیل تنوع در متریال فریم ها این است که مواد به تنهایی مزایای منحصر به فرد خود را دارند اما همگی دارای کاستی هایی نیز هستند که به راحتی نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. اجازه دهید در ادامه چند بررسی جزیی انجام دهیم.

بررسی فلزات مورد استفاده

آلومینیوم: این فلز بسیار سبک بوده و وزن مخصوص آن چیزی حدود یک سوم استنلس استیل می باشد. پس فعلا یک مزیت آن سبک بودن است. اما یک از معایب اصلی این فلز استحکام کم آن می باشد. در گذشته در گوشی های هوشمند آيفون ۶ شاهد خم شدن راحت گوشی بودیم.

استنلس استیل: اگر بخواهیم از مزایای بی پایان استیل صحبت کنیم باید به استحکام خوب، ضد زنگ بودن، زیبایی ظاهری و بسیار مورد دیگر اشاره کرد. اما از سوی دیگر استیل نیز معایبی را دارد که ممکن است استفاده از این فلز توجیه پذیر نباشد. استیل وزن بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و همیچنین نرخ اتلاف انرژی آن بیشتر است.

فلزات مایع: به طور کلی می توان فلزات مایع را از طریق قالب گیری تزریقی، ریخته گری دایکست و سایر فرآيندها مانند پلاستیک شکل داد. فلزات مایع بسیار سبک، نازک و فشرده و تقریبا تک رنگ می باشند.

استیل و دلایل استفاده از آن

در مقالات گذشته به طور کامل از تولید استیل، انواع آن، کاربرد های آن صحبت کردیم. حتی راجع به روش های خرید استیل به طور مثال خرید رول استیل ۳۱۶ و یا حتی دیگر آلیاژ ها را نیز صحبت کردیم.

اما در این مقاله میخواهیم دلایل استفاده از فولاد زنگ نزن یا همان استیل در صنعت موبایل و گوشی های هوشمند را بررسی کنیم.

استیل در ارتباطات بی سیم در صنعت موبایل

کدام گریدهای استیل در این صنعت استفاده می شوند؟

در صنعت تلفن های همراه هوشمند، از گرید‌های مختلف استیل برای ساخت بدنه‌های گوشی‌ها استفاده می‌شود، که هر یک از این گریدها ویژگی‌ها و خصوصیات مختلفی دارند. گرید‌های معمول استیل که در صنعت موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل موارد زیر می‌شود:

استیل در ساخت موبایل های لوکس

جمع بندی

سرعت تغییرات در دنیای امروزی به طرز غیرقابل باوری زیاد می باشد. همه این تغییرات در راستای بهبود کیفیت زندگی انسان ها انجام می شود. همانطور که از ورود استیل به صنعت ساخت موبایل ها به عنوان تحولی عظیم صحبت کردیم باید در نظر داشته باشیم که همین تحول امروزی در آینده ای نه چندان دور دستخوش تحولی دیگر با موادی دیگر می شود. چه بسا که همین الان نیز با ورود فلز تیتانیوم به طراحی گوشی های هوشمند پرچمدار اپل و سامسونگ این اتفاق افتاده باشد.

فلزات مورد استفاده در صنعت تلفن های همراه چیست؟

به طور کلی با پیشرفت تکنولوژی از فلزات آلومینیوم، استنلس استیل و فلزات مایع با توجه به ویژگی هایشان در صنعت تلفن همراه استفاده میشود.

دلایل استفاده از استیل در صنعت موبایل های هوشمند چیست؟

زیبایی و ظرافت، مقاومت و سختی، سبکی، مقاومت در برابر خوردگی و ایجاد ارتباطات بی سیم از مواردی هستند که باعث می شود از استیل در این صنعت استفاده شود.

چه گرید هایی از استیل در صنعت تلفن های همراه استفاده می شوند؟

به طور کلی با توجه به ویژگی هایی که هر گرید از استیل دارد مورد استفاده قرار میگیرند.اما آلیاژ های ۳۰۴ ، ۳۱۶ و ۳۱۸ پر مصرف ترین آلیاژهای مورد استفاده در این صنعت هستند.

2 پاسخ به “نقش استیل در صنعت موبایل های هوشمند”

  1. اشکان م گفت:

    در عین مختصر بودن بسیار آموزنده بود ، ممنون از تیم خوبتون

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مخازن استیل
مخازن استیل

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 251

ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)
ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 1072

نورد ورق استیل چیست
نورد ورق استیل چیست

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 912

مخازن استیل

ساخت مخزن از ورق استیلکاربرد مخازن استیل چیستانواع مخازن استیلفرآیند ساخت مخازن استیل مخزن استیل به تانکری گفته می شود که عموما در ساخت آن از استیل های ...

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 251

ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)

استیل از چه ساخته شده که آن را خاص و گران می کندآلیاژ ۳۰۴ معروف ترین استیل نگیراستیل نگیر ضد اسید، گران ولی پرکاربردورق های استیل نسوزورق های کم مصرف تر سر ...

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 1072

نورد ورق استیل چیست

نورد سرد ورق استیل به چه معناست؟مزیت های فرایند نورد سرد تفاوت نورد سرد و نورد گرم ورق استیلکاربرد آلیاژهای حاصل از نورد هر محصولی طی یک سری فرآیند ها و پ ...

تاریخ انتشار: 1402/12/01

تعداد بازدید 912