خرید استیل
بزرگترین تولید کنندگان ورق و رول استیل در دنیا

بزرگترین تولید کنندگان ورق و رول استیل در دنیا

تاریخ انتشار: 1402/03/31

تعداد بازدید 560

هر محصولی با توجه به میزان اهمیت و مصرف آن تولید می شود. استیل از آن دسته محصولاتی است که هم اهمیت بالایی دارد و هم مصرف بالایی. امروزه کارخانه های بزرگی جز تولید کنندگان استیل در دنیا به حساب می آیند که بزرگی آنها و میزان تولیدشان سرسام آور است.

تولید کنندگان با توجه به چند عامل از رقبای خود سبقت می گیرند. این عوامل عبارتند از:

در ادامه میخواهیم بزرگترین تولید کنندگان استیل در جهان را مورد بررسی قرار دهیم.

تولید ورق و رول استیل

به طور کلی تولید ورق و رول استیل بسته به نیاز و مصارف آن متفاوت می باشد. در مقالات گذشته درباره نورد ورق استیل که یکی از روش های تهیه استیل می باشد صحبت کردیم ولی اگر بخواهیم فرآیند کلی را توضیح دهیم شامل مراحل زیر می باشد:

۴ مرحله بالا فرآیند های اصلی تولید استیل می باشد حال بسته به نیاز ممکن است مراحل دیگری به آنها اضافه شود.

تولید ورق استیل

تولید استیل در ایران

تصور عموم این است که وقتی کشور ما شرکت های بزرگ فولادی در آن وجود دارد پس حتما استیل هم در آن تولید می شود اما متاسفانه اینگونه نیست.

استیل در ایران یک محصول کاملا وارداتی می باشد که به دلیل عدم وجود تکنولوژی آن در کشور امکان تولید داخلی آن وجود ندارد.

به دلیل قیمت جهانی بالای نیکل و وارداتی بودن استنلس استیل این محصول نسبت به سایر مقاطع فولادی قیمت بالاتری دارد.

۵ تولید کننده بزرگ استیل

در حال حاضر کشورهای مختلفی در دنیا استنلس استیل تولید می کنند قطعا چین و آمریکا و اروپا با توجه به تکنولوژی و میزان تولید فولادشان جز مشهورترین صادر کنندگان استیل به شمار می روند. که در این بین چین بزرگ ترین تولید کننده استیل شناخته می شود.

اگر بخواهیم ۵ شرکت بزرگ و سرشناس تولید استیل را نام ببریم می توانیم به شرح زیر آنها را بیان کنیم.

  1. شرکت AK steel واقع در کلیولند آمریکا: بزرگ ترین تولید کننده فولاد تخت نورد در آمریکا می باشد. همچنین بزرگ ترین تولید کننده گندله سنگ آهن در آمریکا شمالی می باشد.
  2. شرکت outokumpu فنلاند: یکی از کمپانی های به نام تولید استیل و دومین تولید کننده بزرک در آمریکا می باشد. این شرکت بیشتر تمرکزش بر روی تولید گرید های آستنیتی می باشد.
  3. posco کره جنوبی: یکی دیگر از تولید کنندگان بزرگ شرکت پوسکو می باشد که در پوهانگ کره جنوبی مستقر است. ظرفیت تولید این کمپانی یک میلیون تن در سال می باشد که به بسیاری از کشور های دنیا صادر می شود.
  4. Acerinox اسپانیا: یکی دیگر از تولید کنندگان فولاد ضد زنگ شرکت آسرینوکس اسپانیا است که شرکت های معروفی همچون کولومبوس زیر مجموعه این کمپانی می باشد. تولید این شرکت در سال گذشته نزدیک به ۱.۳ میلیون تن بوده است. تخصص این کمپانی بیشتر روی تولید استیل های گرم نورد و سرد نورد می باشد.
  5. Tata steel: یکی از بزرگترین شرکت های فولادی در جهان می باشد که شرکت تیسکو چین زیر مجموعه آن است. شرکت تاتا تمامی مقاطع استیل را تولید می کند و یکی از با کیفیت ترین محصولات برای این کمپانی می باشد.
شرکت تولید استیل

محصولات استیل بازار ایران

در بازار ایران بیشتر محصولات کمپانی تیسکو مصرف می شود که با رعایت انصاف باید گفت واقعا محصولات استیل با کیفیتی را تولید می کنند.

در گذشته محصولات کمپانی کولومبوس و شرکت های اروپایی نیز در بازار موجود بود که بخاطر هزینه های سنگین حمل و تحریم های کشور به مرور محصول این شرکت ها در بازار ایران کمرنگ شد.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نورد ورق استیل چیست
نورد ورق استیل چیست

تاریخ انتشار: 1402/03/31

تعداد بازدید 919

بسته بندی رول استیل چیست
بسته بندی رول استیل چیست

تاریخ انتشار: 1402/03/31

تعداد بازدید 632

نورد ورق استیل چیست

نورد سرد ورق استیل به چه معناست؟مزیت های فرایند نورد سرد تفاوت نورد سرد و نورد گرم ورق استیلکاربرد آلیاژهای حاصل از نورد هر محصولی طی یک سری فرآیند ها و پ ...

تاریخ انتشار: 1402/03/31

تعداد بازدید 919

بسته بندی رول استیل چیست

بسته بندی را با چه موادی و چگونه انجام می دهند؟روش های دیگر بسته بندی استیل چیست؟ لزوم فرآیند بسته بندی چیست؟استاندارد های بسته بندی استیل بسته‌بندی ر ...

تاریخ انتشار: 1402/03/31

تعداد بازدید 632