خرید استیل
وزن ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و فرمول محاسبه آن

وزن ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و فرمول محاسبه آن

تاریخ انتشار: 1402/01/10

تعداد بازدید 1211

اگر شما برای پروژه خود نیاز به استفاده از استیل داشته باشید بهتر است قبل از شروع پروژه وزن ورق استیل خود را محاسبه کنید تا ضایعات خود را به حداقل برسانید تا هم در بحث مالی متحمل ضرر نشوید و هم اینکه در هنگام ساخت قطعه یا دستگاه مورد نظر دچار کمبود مواد اولیه نشوید چون ممکن است بعضی اوقات عدم محاسبه درست مواد مورد نیاز برای پروژه خسارت های جبران ناپذیری را به وجود آورد از این رو دانستن وزن تقریبی با اهمیت میشود.

از انجایی که فلزات اعم از آهن, آلومینیوم، مس، استیل و … به صورت کیلویی قیمت گذاری می شوند و به فروش می رسند شما باید قبل از خرید محصول برای اینکه مبلغ حدودی خرید خود را متوجه شوید وزن ورق استیل مورد نظر را بدست بیاورید و در قیمت روز ان محصول ضرب کنید تا قیمت نهایی مشخص شود.

البته باید به این نکته توجه شود که وزن یک ورق استیل در یک ضخامت یکسان با یک ورق دیگر در همان ضخامت احتمالا یک اختلاف وزن جزیی دارد چرا که ممکن است عامل آن اختلاف برش آن دو باشد.

دانستن فرمول محاسبه وزن به شما کمک می کند که هنگام خرید ورق استیل فریب سودجویان را نخورید برای اینکه در استیل، ضخامت ها فاصله کمی باهم دیگر دارند و از همین موضوع سو استفاده می شود.

محاسبه حدودی وزن اسمی stainless steel

ورق های استیل از انجایی که دارای ضخامت های مختلف و ابعاد مختلفی هستند در نتیجه وزن های متفاوتی هم دارند از این رو ممکن است این سوال پیش بیاید که وزن واقعی را چگونه متوجه شویم؟

آیا فروشنده قصد فریب ما را دارد؟ خیر فروشنده قصد فریب مشتری را ندارد . فروشنده رول استیل را در بنگاه تخلیه و نگهداری می کند و در صورت نیاز آنها را طبق ابعاد دلخواه برش میزنند. پس از اینکه برش آنها تمام شد باسکول می شود و وزن دقیق آن به فروشنده که همان صاحب بار است اعلام می شود . البته این نکته را در نظر داشته باشید همه ی باسکول ها درصدی خطا دارند ولی باسکول هایی که در بنگاه های معروف تهران وجود دارد اغلب باسکول ۶۰ تنی هستند که هر ماه از طرف سازمان استاندارد کالیبره می شوند، این یعنی اینکه خطای آنها به حداقل می رسد.

فرمول محاسبه وزن ورق استیل

اما یک روش دستی برای محاسبه حدودی وزن ورق استیل وجود دارد. این روش ممکن است تا ۲ الی ۳ کیلوگرم با وزن واقعی اختلاف داشته باشد. شما می بایست در این روش ضخامت ورق را در طول و عرض ورق ضرب کنید و عدد بدست آمده را در عدد ۷‌/۸ که همان جرم حجمی یا چگالی استیل است ضرب کنید عدد بدست امده وزن تقریبی ورق استیل مورد نظر میباشد بیایید برای مثال وزن تقریبی ورق استیل ۱ میلیمتر به عرض ۱۰۰۰ میلیمتر و طول ۲۰۰۰ میلیمتر را حساب کنیم:(نکته:برای راحتی کار ضخامت ها را به متر تبدیل می کنیم.)

ضخامت : ۱ میلیمتر

طول ورق استیل: ۲ متر

عرض : ۱ متر

(ضخامت ورق استیل) * (عرض ورق استیل به متر) * (طول ورق استیل به متر) * ۷/۸ = وزن حدودی ورق استیل

(وزن حدودی ورق استیل ۱میلیمتر به ابعاد ۱ متر در ۲ متر) کیلوگرم ۱۵.۶ = ۷.۸ * ۲ * ۱ *۱

این فرمول برای محاسبه ی وزن تمامی ورق های استیل در تمامی گرید ها قابل استفاده است.

فرمول محاسبه وزن ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

سعی کنید این فرمول را همیشه در خاطر داشته باشید زیرا کسی که با این فلز سر و کار دارد دانستن وزن آن اهمیت بالایی پیدا می کند.

در پایان باید بگوییم شما می توانید به کمک فرمول ذکر شده یعنی حجم ورق استیل ضربدر چگالی آن که برابر با عدد ۷/۸ می باشد وزن ورق استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ و یا هر گرید دیگری را به صورت تقریبی یا اسمی محاسبه کنید اما در نهایت وزن واقعی جنس شما همان عددی است که باسکول به شما اعلام میدارد.

برای بررسی بیشتر می توانید این صفحه را مطالعه بفرمایید.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

نقش استیل در صنعت موبایل های هوشمند
نقش استیل در صنعت موبایل های هوشمند

تاریخ انتشار: 1402/01/10

تعداد بازدید 61

ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)
ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)

تاریخ انتشار: 1402/01/10

تعداد بازدید 1085

نقش استیل در صنعت موبایل های هوشمند

تاریخچه استفادهبررسی فلزات مورد استفادهاستیل و دلایل استفاده از آنکدام گریدهای استیل در این صنعت استفاده می شوند؟جمع بندی در این مقاله میخواهیم به برر ...

تاریخ انتشار: 1402/01/10

تعداد بازدید 61

بزرگترین تولید کنندگان ورق و رول استیل در دنیا

تولید ورق و رول استیلتولید استیل در ایران۵ تولید کننده بزرگ استیل محصولات استیل بازار ایران هر محصولی با توجه به میزان اهمیت و مصرف آن تولید می شود. استی ...

تاریخ انتشار: 1402/01/10

تعداد بازدید 558

ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)

استیل از چه ساخته شده که آن را خاص و گران می کندآلیاژ ۳۰۴ معروف ترین استیل نگیراستیل نگیر ضد اسید، گران ولی پرکاربردورق های استیل نسوزورق های کم مصرف تر سر ...

تاریخ انتشار: 1402/01/10

تعداد بازدید 1085