خرید استیل
کمبود ورق و رول استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در بازار

کمبود ورق و رول استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در بازار

تاریخ انتشار: 1402/03/30

تعداد بازدید 572

در هفته های اخیر با کاهش نرخ ارز در کشور و نوسان آن در کانال ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان بسیاری از مصرف کنندگان استیل انتظار کاهش قیمت آن را در بازار داشتند که شاهد یک ریزش قیمت بسیار جزیی نیز بودیم.

اما مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در هفته های اخیر بازار با کمبود ورق و رول استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در ضخامت های مختلف می باشد.

این کمبود در آلیاژ های پر کاربرد مثل ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ نسبت به دیگر آلیاژ ها بیشتر احساس می شود. حتی پروژه های برخی از صنایع به خاطر کمبود استیل با مشکل مواجه شده است.

علت کمبود استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در بازار

آلیاژ استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ از پرکاربرد ترین های استنلس استیل در ایران و در صدر مصرف قرار دارند.

چالش امروزه بازار کمبود منابع ارزی برای واردات و ترخیص ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ از گمرک ایران می باشد.

سفارش بسیاری از واردکنندگان استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در حال حاضر در گمرک کشور می باشند. طبق گفته بازرگانان بانک ها برای تخصیص ارز برای رفع تعهد ارزی مشریان با مشکل روبرو شده اند. همین امر موجب ترخیص نشدن کالا از گمرک شده است.

با توجه به اخبار اخیر مبنی بر آزادسازی دارایی های کشور انتظار می رود این موضوع به زودی حل و فصل شود.

عدم حل سریع این چالش در بلند مدت می تواند موجب آشفتگی بازار و صنعت کشور شود.

در این مواقع چنین اتفاقاتی باعث نوسانات قیمتی زیاد محصول می شود. حتی در بعضی اوقات مغایر فروشی استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در بازار به خاطر کمبود محصول با کیفیت شدت می گیرد.

کمبود ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

با ترخیص کالا استیل از گمرک احتمال کاهش قیمت وجود دارد

با حل مشکل میان گمرک و بانک و بازرگانان احتمال تسریع فرآیند ترخیص وجود دارد. از لحظه ترخیص تا ورود بار به چرخه بازار تقریبا ۱۰ الی ۱۵ روز زمان صرف می شود.

اگر روند دلار را کاهشی یا حتی ثابت در نظر بگیریم با ورود استیل به چرخه بازار انتظار می رود با کاهش قیمت استیل به خصوص در ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ رو به رو خواهیم شد.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

احتمال افزایش قیمت استیل تا پایان سال ۲۰۲۳

وضعیت فرو مولیبدنوضعیت جهانی تولیدپیش بینی وضعیت قیمت استیل طبق بررسی مشاهدات و داده های جهانی به نظر می رسد تا پایان سال ۲۰۲۳ به علت افزایش قیمت کروم و ...

تاریخ انتشار: 1402/03/30

تعداد بازدید 89

استیل با موشک استارشیب اسپیس ایکس عازم فضا می شود

شرکت اسپیس ایکس که یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه هوا و فضا به حساب می آيد. برای اولین بار برای یک برنامه فضایی، برای برنامه های خود که تحقق سلطه ب ...

تاریخ انتشار: 1402/03/30

تعداد بازدید 23