خرید استیل
احتمال افزایش قیمت استیل تا پایان سال ۲۰۲۳

احتمال افزایش قیمت استیل تا پایان سال ۲۰۲۳

تاریخ انتشار: 1402/06/08

تعداد بازدید 81

طبق بررسی مشاهدات و داده های جهانی به نظر می رسد تا پایان سال ۲۰۲۳ به علت افزایش قیمت کروم و مولیبدن شاهد افزایش قیمت استیل در سطح جهانی باشیم. قیمت فعلی کارخانه فرو کروم با درصد کربن بالا در چین به ۹۱۰۰ تا ۹۲۰۰ یوان/ تن در مقیاس ۵۰ تنی رسیده است. از ماه اوت نیز به ۵۰۰ تا ۵۵۰ یوان افزایش قیمت وجود داشته است.

افزایش قیمت استیل تا پایان سال ۲۰۲۳

وضعیت فرو مولیبدن

علاوه بر موارد ذکر شده، قیمت فرومولیبدن که در ساختار فولاد ضد زنگ به خصوص استیل ۳۱۶ وجود دارد در ماه های اخیر با افزایش ۱۱ درصدی به ارزش ۲۸۴۰۰۰ تا ۲۸۵۰۰۰ یوان در مقیاس تولید ۶۰ تنی رسیده است. مولیبدن در ساختار استیل وجود دارد. اما بیشترین مقدار آن در استیل ۳۱۶ یافت می شود که خاصیت ضد اسیدی این آلیاژ نیز به همین علت است.

افزایش قیمت فرو کروم و فرو مولیبدن به علت افزایش قیمت سنگ معدن کروم و کنستانتره مولیبدن بوده است. که در نتیجه باعث جهش در قیمت مواد خام گردیده است.

وضعیت جهانی تولید

در ماه های اخیر به علت افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه های تولید، شرکت های تایوانی قیمت فولاد های ضد زنگ خود را افزایش داده اند. همینطور شرکت های چینی نیز فعلا فقط نسبت به افزایش قیمت استیل ۳۱۶ اقدام کرده اند. اما ممکن است به زودی شاهد تغییر قیمت در آلیاژ های دیگر نیز باشیم.

افزایش قیمت مواد اولیه

پیش بینی وضعیت قیمت استیل

با توجه به وضعیت فعلی، فعالان بازار بر این باورند کارخانه های اصلی تولید فولاد ضد زنگ در چین و تایوان به زودی افزایش قیمت خو را اعلام کنند. این افزایش قیمت در گام اول محصولات سری ۳۰۰ ورق های استیل را شامل خواهد شد. پیش بینی می شود افزایش قیمت استیل ۳۱۶ در این بین از سایر محصولات بیشتر باشد. برای مطالعه بیشتر می توانید از این قسمت دیدن کنید. برای اطلاع از لیست قیمت ورق و رول استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ می توانید سایت کانکا را دنبال کنید.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

استیل با موشک استارشیب اسپیس ایکس عازم فضا می شود

شرکت اسپیس ایکس که یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه هوا و فضا به حساب می آيد. برای اولین بار برای یک برنامه فضایی، برای برنامه های خود که تحقق سلطه ب ...

تاریخ انتشار: 1402/06/08

تعداد بازدید 16

قیمت استیل در روز های صعودی بازار ارز

افزایش مجدد قیمت ارزشایعات حذف ارز نیمایی با افزایش قیمت ارز منتظر افزایش مجدد قیمت استیل باشیم پس از روزهای پر التهاب اسفند ۱۴۰۱ که هر ساعت شاهد افزایش ...

تاریخ انتشار: 1402/06/08

تعداد بازدید 936