خرید استیل
واردات استیل بسته شد!

واردات استیل بسته شد!

تاریخ انتشار: 1403/03/08

تعداد بازدید 55

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش برای شرکت های بازرگانی از سوی سامانه جامع تجارت منتشر شد.

طبق آخرین ابلاغیه وزارت صمت وادرات محدود به شرکتهای تولیدی که برنامه تولید سال ۱۴۰۳ خود را اعلام نموده اند میشود. بعد از انتشار این خبر با بررسی سامانه جامع تجارت متوجه ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات استیل که جز مواد اولیه اصلی صنعت می باشد بودیم.

علل اتخاذ این تصمیم

بعد از انتشار این خبر همه ی بازار ها که بعد از کاهش نرخ ارز آماده رونق نسبی میشدند دوباره دچار نوسان شدند. با بررسی اخباری از این قبیل در گذشته می توان گفت این تصمیمات ناگهانی جز خسارت به اقتصاد کشور هیچ عایدی دیگری نخواهد داشت. دیر یا زود این تصمیمات شامل تغییرات اساسی می گردد. اما علت این تصمیم را می توان شایعاتی عنوان کرد که از سال گذشته زیاد به گوش فعالین اقتصادی می خورد و چیزی نبود جز حذف ارز نیمایی.

در این بین عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: با کاهش منابع ارزی و فشار تحریم های اقتصادی با عوض کردن روند ثبت سفارش سعی بر ایجاد تعادل میان بازار ارزی وارداتی و اقتصاد کشور می باشد.

ممنوعیت واردات استیل

اثرات ممنوعیت واردات استیل

با فرض ادامه دار شدن این موضوع چه تبعاتی گریبان گیر بازار استیل خواهد شد؟

به دلیل وارداتی بودن این فلز اولین اتفاقی که برای این بازار می افتد رشد چشمگیر قیمت مقاطع استیل خواهد بود. یعنی قیمت خرید ورق و رول استیل تحت تاثیر مستقیم این اتفاق قرار خواهد گرفت.

با کاهش واردات بسیاری از تولیدکنندگان با بحران تامین مواد اولیه رو به رو خواهند شد.

و مورد دیگری که با آن رو به رو خواهیم شد بحث ایجاد رانت و واردات محصولات بی کیفیت استیل خواهیم بود.

به هر حال تا چند روزه آینده باید صبر کرد و دید که سرانجام این تصمیم چه خواهد شد.تصمیمی که اثرات مستقیم و مخربی بر صنعت کشور خواهد گذاشت.

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

در بازار استیل ترکیه چه میگذرد
در بازار استیل ترکیه چه میگذرد

تاریخ انتشار: 1403/03/08

تعداد بازدید 121

احتمال افزایش قیمت استیل تا پایان سال ۲۰۲۳

وضعیت فرو مولیبدنوضعیت جهانی تولیدپیش بینی وضعیت قیمت استیل طبق بررسی مشاهدات و داده های جهانی به نظر می رسد تا پایان سال ۲۰۲۳ به علت افزایش قیمت کروم و ...

تاریخ انتشار: 1403/03/08

تعداد بازدید 147

استیل با موشک استارشیب اسپیس ایکس عازم فضا می شود

شرکت اسپیس ایکس که یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه هوا و فضا به حساب می آيد. برای اولین بار برای یک برنامه فضایی، برای برنامه های خود که تحقق سلطه ب ...

تاریخ انتشار: 1403/03/08

تعداد بازدید 77

در بازار استیل ترکیه چه میگذرد

وضعیت تولیددلایل و عوامل کاهش تولید از نگاه آماردلیل کاهش صادرات فولاد ترکیهچشم انداز بازار استیل در سال ۲۰۲۴ با توجه به تحولات و تنش های جهانی چند ماه ا ...

تاریخ انتشار: 1403/03/08

تعداد بازدید 121