خرید استیل
ورق استیل بگیر ( سری ۴۰۰ )

ورق استیل بگیر ( سری ۴۰۰ )

تاریخ انتشار: 1402/01/31

تعداد بازدید 1020

ورق استیل بگیر یا همان سری ۴۰۰ نوع دیگری از فولاد های ضد زنگ استنلس استیل از نوع فریتی است که بخاطر ریز ساختار فریتی حاوی آهن جذب آهنربا می شود به همین دلیل آن را ورق استیل بگیر می نامند . استنلس استیل سری ۴۰۰ مانند ورق استیل نگیر یا همان سری ۳۰۰ دارای مقادیر کروم و کربن در ساختار خود می باشد . استیل های سری ۴۰۰ به دو دسته فریتی و مارتنزیتی تقسیم می شود که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

ساختار استیل های سری ۴۰۰

به طور کلی استیل های سری ۴۰۰ مقدار ۱۱ الی ۲۷ درصد کروم ، ۱ درصد کربن و حداکثر ۲.۵ درصد نیکل را در ساختار دارند . ورق استیل بگیر فریتی مقدار ۱۰.۵ الی ۳۰ درصد کروم و با محدود کردن مقدار کربن به دست می آید از سوی دیگر ورق های مارتنزیتی شامل ۱۲ الی ۱۷ درصد کروم و مقدار کربن بیشتر نسبت به فولاد فریتی می باشد .

ساختار ورق استیل بگیر

استیل بگیر فریتی

در قسمت قبل اشاره کردیم که در ورق های استیل بگیر فریتی مقدار کروم بین ۱۰ الی ۳۰ درصد با محدود کردن مقدار کربن جهت رسیدن به ساختار فریتی و انعطاف پذیری بالا بدست می آیند . آلیاژ های فریتی دارای خواص مکانیکی ، مغناطیسی و فیزیکی مناسبی هستند . استیل های فریتی با عملیات حرارتی سخت نمی شوند و یکی از معایب آنها این است که سختی این آلیاژ پایین است . این استیل در دمای بالا کاربرد دارد و قابلیت جوش پذیری آنها در ضخامت های کمتر از ۲.۵ میلیمتر بیشتر می باشد .

ورق استیل بگیر فریتی

مزایا استیل های فریتی

استیل بگیر مارتنزیتی

در ورق استیل بگیر مارتنزیتی مقدار کربن نسبت به استیل های فریتی بیشتر می باشد . این آلیاژ با انجام عملیات حرارتی قابلیت سختی پذیری خوبی دارند . در بسیاری از موارد که علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی ، سختی بالا ، استحکام و مقاومت در برابر سایش نیاز است از این استیل استفاده می شود . در کل مقاومت به خوردگی در استیل های مارتنزیتی نسبت به استیل های فریتی کمتر است . استیل های مارتنزیتی نیز دارای خواص مغناطیسی بده ولی یکی از معایب آنها خاصیت جوش پذیری ضعیف است .

ورق استیل یگیر مارتنزیتی

مزایای استیل های مارتنزیتی

آلیاژهای پرکاربرد استیل فریتی سری ۴۰۰

استیل بگیر ۴۰۵ : این آلیاژ دارای کروم پایین تر و افزودنی آلومینیوم می باشد که مخصوص جوشکاری است .

آلیاژ ۴۰۹ : این ورق استیل بگیر نیز نسبتا کروم پایینی را دارد و قیمت آن نیز نسبتا در بازار پایین می باشد.بیشترین کاربرد آن در ساخت اگزوز خودرو می باشد .

استیل بگیر ۴۳۰ : معروف ترین آلیاژ استیل سری ۴۰۰ ورق استیل بگیر ۴۳۰ است این آلیاژ انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی خوبی را دارد و در صنایع بسیاری کاربرد دارد .

آلیاژ ۴۳۰F : این گرید نسخه دیگری از استیل بگیر ۴۳۰ است که دارای گوگرد و فسفر بالاتر است که قابلیت ماشینکاری بسیار خوبی را دارد .

گرید بگیر ۴۴۶ : این ورق استیل بگیر بیشترین مقدار کروم در بین استیل های سری ۴۰۰ را داراست که در برابر پوسته پوسته شدن مقاوم است و برای کار دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرد .

آلیاژ های پرکاربرد استیل مارتنزیتی سری ۴۰۰

استیل بگیر ۴۰۳ : این ورق استیل بگیر برای ساخت قطعات تحت فشار شدید کیفیت مطلوبی دارد .

استیل ۴۱۰ : آلیاژ ۴۱۰ جز معروف ترین استیل های بگیر مارتنزیتی می باشد که به نوعی فولاد ضد زنگ تزیینی می باشد و از ویژگی های بارز آن قابلیت سختی بالای آن در عملیات های حرارتی می باشد .

آلیاژ ۴۲۰ : این ورق استیل نیز جز پرکاربرد ترین استیل های سری ۴۰۰ می باشد که مقدار کربن در آن از بقیه آلیاژ ها بیشتر می باشد از این گرید در ساخت وسایل جراحی و پزشکی بسیار استفاده می شود .

گرید استیل ۴۴۰ : این آلیاژ بگیر در دمای بسیار بالا تولید می شود و می تواند به عنوان یکی از سخت ترین فولاد های ضد زنگ شناخته شود و دارای چند نوع مختلف می باشد مانند ورق استیل بگیر ۴۴۰B یا استیل ۴۴۰C که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند از این آلیاژ در ساخت کارد و چنگال استفاده می شود .

استیل های سری ۴۰۰ در کجا استفاده می شود

ورق استیل بگیر در ساخت آشپزخانه

خرید ورق استیل

برای دریافت لیست قیمت ورق و رول استیل از این صفحه بازدید کنید. برای ورق استیل بگیر یا نگیر یا هر آلیاژ دیگری چند فاکتور مهم را باید در نظر گرفت برایند این فاکتور ها باعث خرید محصولی باکیفیت می شود . در ایران امکان تولید استنلس استیل وجود ندارد و این محصول یک کالای ۱۰۰ درصد وارداتی به حساب می آید و از آنجایی که در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرد کالایی با ارزش به حساب می آید . شما هنگام خرید استیل باید کیفیت و قیمت را در نظر بگیرید به خاطر همین دو موضوع مانند بسیاری از دیگر بازار ها سودجویی وجود دارد که ممکن است فروشنده آلیاژ مغایر به شما بدهد یا قیمت را غیر متعارف به شما اعلام کند به همین دلیل اعتماد به فروشنده و حذف واسطه و پیدا کردن وارد کننده اصلی از مهمترین کارها برای خرید استیل در ایران می باشد .

 

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

استیل شانه تخم مرغی چیست
استیل شانه تخم مرغی چیست

تاریخ انتشار: 1402/01/31

تعداد بازدید 595

ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)
ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)

تاریخ انتشار: 1402/01/31

تعداد بازدید 1066

استیل شانه تخم مرغی چیست

ورق های شانه تخم مرغی چگونه تولید می شوندورق شانه تخم مرغی در کجا کاربرد داردضخامت و گرید مناسب برای تولید این ورق چیست ورق استیل شانه تخم مرغی یک نوع ور ...

تاریخ انتشار: 1402/01/31

تعداد بازدید 595

بزرگترین تولید کنندگان ورق و رول استیل در دنیا

تولید ورق و رول استیلتولید استیل در ایران۵ تولید کننده بزرگ استیل محصولات استیل بازار ایران هر محصولی با توجه به میزان اهمیت و مصرف آن تولید می شود. استی ...

تاریخ انتشار: 1402/01/31

تعداد بازدید 547

ورق استیل نگیر چیست (سری ۳۰۰)

استیل از چه ساخته شده که آن را خاص و گران می کندآلیاژ ۳۰۴ معروف ترین استیل نگیراستیل نگیر ضد اسید، گران ولی پرکاربردورق های استیل نسوزورق های کم مصرف تر سر ...

تاریخ انتشار: 1402/01/31

تعداد بازدید 1066