خرید استیل
قیمت استیل در روز های صعودی بازار ارز

قیمت استیل در روز های صعودی بازار ارز

تاریخ انتشار: 1402/02/10

تعداد بازدید 930

پس از روزهای پر التهاب اسفند ۱۴۰۱ که هر ساعت شاهد افزایش نرخ ارز در کشور بودیم در فروردین ماه و با خبرهایی که توانست اندکی قیمت را ثابت نگه دارد مجددا از هفته اول اردیبهشت ماه قیمت دلار را رو به افزایش میبینیم. به نظر می رسد زنگ خطر افزایش نرخ ارز دوباره به صدا درآمده است.

قیمت استیل تحت تاثیر نرخ ارز

افزایش مجدد قیمت ارز

از هفته گذشته مجدد شاهد افزایش نرخ ارز در تابلوهای صرافی های کشور هستیم. قیمت دلار افزایش ۶ درصدی قیمت را در عرض ۳ روز تجربه کرده است و از حوالی ۵۱۳۰۰ تومان به قیمت ۵۴۴۰۰ تومان در روز نهم اردیبهشت رسیده است. از این رو برای کسب و کار ها اولین پالس ها از بازار ارز تاثیر مستقیم بر تعیین قیمت را دارد. قیمت استیل نیز از این قاعده مستثنی نیست و به واسطه وارداتی بودن این محصول به زودی باید شاهد نوسانات این مقطع فولادی باشیم.

شایعات حذف ارز نیمایی

در اواخر سال ۱۴۰۱ شایعاتی مبنی بر حذف ارز نیمایی برای واردات استنلس استیل مطرح شد که همین خبر قیمت استیل ۳۰۴ را در روز های پایانی سال به حوالی کیلویی ۲۲۰ هزار تومان رساند که بالاترین نرخ این محصول تا به امروز بوده است. اما با تکذیب این خبر از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت بازار کمی روند کاهشی به خود گرفت ولی با توجه به افزایش نرخ ارز بازار آزاد نرخ ارز نیمایی نیز تغییر کرد. فعلا نرخ ارز نیمایی برای وارد کنندگان استیل حوالی ۴۱ هزار تومان می باشد.

قیمت استیل با ارز نیمایی

با افزایش قیمت ارز منتظر افزایش مجدد قیمت استیل باشیم

با توجه اینکه در چند روز گذشته نرخ دلار افزایشی بوده است اما فعلا گزارش ها از مرکز استیل پارس غدیر تهران که اکثر فروشندگان در آن جا حضور دارند حاکی از ثبات قیمتی استیل دارد اما اگر دلار مسیر افزایشی خود را ادامه دهد به زودی شاهد حرکت قیمت استیل نیز خواهیم بود و ممکن است مجدد سقف قبلی قیمت را مشاهده کنیم در این میان قیمت جهانی نیکل نیز می تواند عاملی تاثیرگذار بر این موضوع باشد و با کوچکترین تغییر قیمتی معادلات را به کلی عوض کند.

پایان خبر/

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

صنعت فولاد در سال ۱۴۰۲
صنعت فولاد در سال ۱۴۰۲

تاریخ انتشار: 1402/02/10

تعداد بازدید 968

صنعت فولاد در سال ۱۴۰۲

صنعت فولاد در سال ۱۴۰۲ چه رویکردی را اتخاذ می کند ؟ در سال ۱۴۰۱ ایران رویکرد متفاوتی را نسبت به سایر تولید کنندگان بزرگ فولاد جهان برگزید و برخلاف جریان جه ...

تاریخ انتشار: 1402/02/10

تعداد بازدید 968

احتمال افزایش قیمت استیل تا پایان سال ۲۰۲۳

وضعیت فرو مولیبدنوضعیت جهانی تولیدپیش بینی وضعیت قیمت استیل طبق بررسی مشاهدات و داده های جهانی به نظر می رسد تا پایان سال ۲۰۲۳ به علت افزایش قیمت کروم و ...

تاریخ انتشار: 1402/02/10

تعداد بازدید 74